Milaan dag 1

Vorige week was ik een weekendje in Milaan om even te relaxen na de examens. Het leek me leuk om jullie net als met Dubai te vertellen wat ik allemaal gedaan heb.

Op 9 juni vloog ik (voor het eerst alleen) naar Milaan Linate airport. Alles ging goed, we kwamen snel en zonder moeite bij de douane en zaten ruim op tijd bij de goede gate, dachten we. Wat bleek nou, het vliegtuig dat naar Rome zou gaan stond op de plek van Milaan en andersom. Dus toen we wilde boarden stonden we bij de verkeerde gate want ook op de borden stond het verkeerd. Gelukkig was de voor ons wel goede gate nog geen honderd meter verder en konden we zonder moeite en op tijd het goede vliegtuig instappen.

Na een vlucht van iets langer dan een uurtje landden we in Milaan en stapte we in de eerste de beste Taxi. We hadden gekeken naar het vliegveld die het meest dichtbij ons hotel zat en in ongeveer een kwartiertje stonden we in ons hotel. We verbleven in het Best Western Plus Hotel Galles. Echt een mega aanrader. Het hotel heeft een spa, inclusief zwembad, Turks-stoombad en gym. Ook heeft het hotel een prachtig dakterras met uitzicht over de langste winkelstraat van Europa.

Onze vlucht ging om 7;20, dus je kan je voorstellen dat we vroeg in ons hotel waren, zo vroeg dat onze kamer nog niet klaar was en we nog niet konden inchecken. Gelukkig was er een speciale kamer waar je je kon opfrissen en omkleden. We ruilde onze vliegoutfits om voor lekkere zomerse outfits en gingen de stad in. Ik ben echt geen held met de metro, maar ik moet zeggen ik vond het echt heel makkelijk. De metro in Milaan is ook echt niet duur. We kochten 48-uur kaartjes voor €8,25 en konden onbeperkt reizen.

Wat mij ook al een keer was opgevallen in Barcelona is dat de Berska Zara etc, in Spanje en Italië veel leuker is dan hier in Nederland! We zijn dan ook elke dag bij de Berska langs geweest en elke keer zagen we weer leuke dingen. Echt een keer naar binnen gaan als je in Spanje of Italië bent.

Ik had gelezen dat Vanilia het beste ijs van Milaan verkoopt, maar ik had geen idee nog waar het zat. Toen we rond een uur of half 12 bij de Duomo liepen, zag ik opeens een bordje van de winkel en we besloten dat het al tijd was voor ons eerste ijsje. Ook had ik gelezen dat het ijs zo populair is dat je er tien minuten voor in de rij kon staan, maar toen wij daar kwamen bleek dat hij net open was en waren we de eerste klanten van de dag! En ja.. en moet iedereen gelijk geven, wat een heerlijk ijs.

Toen we een paar uur hadden rondgelopen, besloten we dat het tijd was om terug te gaan naar het hotel en onze kamer te gaan bekijken. Onze koffers waren al naar onze kamer gebracht en toen we naar binnen stapte kwamen we erachter dat we een gratis upgrade hadden gekregen, want de kamer was echt groot! Totaal niet wat we hadden geboekt. Toen we ons uitzicht wilde bekijken kwamen we erachter dat we aan een prachtige binnenplaats sliepen.

Toen moesten we toch echt even liggen. Onze wekker was die nacht om half 4 gegaan en naast een uurtje extra slaap in het vliegtuig hadden we alleen nog maar gelopen. We sliepen even en maakte ons daarna klaar in het binnenplaatsje om naar Navigli te gaan. Een heel leuk wijkje met grachten en leuke terrasjes.

We aten lekkere Italiaanse pasta en liepen daarna nog even rond. En toen was het tijd voor ons tweede ijsje. Ik wilde al lange tijd een keer een ijsje eten die dan in de vorm van een bloem wordt gemaakt en hier kwamen we een tentje tegen die dat deed. Toen was er alweer een einde gekomen aan de eerste dag en namen we onze welverdiende nachtrust!